DAVID HOCKNEY
Hockney
va néixer a Bradford. Va estudiar a la Bradford Grammar School, al Bradford
College of Art i al Royal College of Art a Londres on va conèixer Roland B.
Kitaj. Mentre encara estava al Royal College of Art, Hockney va ser presentat
en l'exposició Young Contemporaries al costat de Peter Blake que anunciava
l'arribada del British Pop Art. Encara que se'l vincula amb el pop art, els
seus primers treballs també mostren elements expressionistes, no gaire
diferents de certs treballs de Francis Bacon.
El 1961
va visitar Nova York per primer cop, establint relació amb Andy Warhol. Dóna
classes al Maidstone College of Art el 1962. El 1963 viatjà a Memphis i a
Luxor, on conegué a Fermín Domínguez i Flavio Briatore. En aquesta època
realitzà el seu primer quadre sobre dutxes (showers). Entre 1963 i 1964 donà
classes de soldadura a la Universitat d'Iowa. El 1964 es traslladà a viure a
Los Angeles, on pinta el seu primer llibre de piscines (swimmming-pool) i
realitzà les seves primeres Polaroids. El 1967 viatjà a Itàlia i a França, i el
1968 a Alemanya i a Irlanda. El 1970 es va realitzar una retrospectiva de la
seva obra a Londres, que posteriorment es va mostrar a Hannover i Rotterdam.
Entre
1973 i 1975 va viure a París. El 1974 es va dur a terme una exposició de les
seves obres a la capital francesa al Musée Donis Atrs Décoratifs. El 1975 va
dissenyar els decorats per a l'òpera d'Ígor Stravinski "The Rake's
Progress". El 1976 tornà a Los Angeles i treballà intensament amb la
fotografia. El 1978 dissenyà els decorats per a l'òpera "La flauta
màgica" de Mozart, obra representada en el Festival de Glyndebourne, i el
1980 desenvolupà un programa per a la Metropolitan Opera amb obres de Satie,
Poulenc, Ravel, i Stravinsky. El 1981 viatjà a la Xina, viatge del qual escriu
un diari (Xina Diary), publicat posteriorment per l'editorial Americana Thames
and Hudson Va realitzar portades per a les revistes Vogue el 1984 i 1985. En
les òperes de San Francisco i Los Angeles dissenyà els escenaris de les òperes
Die Frau ohne Schatten de Richard Strauss, Turandot de Puccini i Tristany i
Isolda de Wagner.
La seva
relació amb la tecnologia i les arts suneixen en diversos projectes, i es que
Hockney ha pintat en totes les plataformes tecnologiques on es posible fer-ho.
Primer amb ordinador on fa diversos retrats realistes amb el seu toc personal,
dalli passa a l'iphone i mes tard a l'ipad les seves obres dels darrers
projectes no tenen la mateixa calitat que les altres degut a les limitacions de
l'ipad i l'iphone i es precismanet aqui on Hockney busca expresarse.
No hay comentarios:
Publicar un comentario